Retourneervoorwaarden

Alle goederen kunnen aan ons worden geretourneerd indien deze ongedragen en in originele staat zijn en voorzien van de originele labels en etiketten. Dit geldt "niet" voor artikelen in de uitverkoop. Er zijn een aantal artikelen die u uit hygiënische overwegingen niet kunt retourneren. Meer informatie hierover vindt u onder Zijn er artikelen die ik niet kan retourneren?

Het passen van artikelen is uiteraard toegestaan. Wij raden u daarom aan de schoenen op zachte oppervlakken (bijv. tapijt) te passen en uit te proberen. Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en beoordelen van het artikel verhinderd. Indien u het artikel wilt retourneren, zorgt u ervoor dat u het artikel niet vies maakt en in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking naar ons terugstuurt. Dit bespaart u, en ons, in het geval van een klacht tijd en moeite.
Ik heb mijn bestelling niet in een doos, maar in een plastic verpakking ontvangen. Hoe retourneer ik deze?

Het kan voorkomen dat u uw bestelling in een plastic verpakking ontvangt, in plaats van in de bekende Speurcenter doos. Het terugzenden van zo’n bestelling gaat precies hetzelfde in zijn werk als een bestelling in een doos. Zorg ervoor dat u de bestelling in de best mogelijke staat in de plastic verpakking weer terugstuurt. Mocht de plastic verpakking bij het openmaken zo beschadigd zijn geraakt dat deze de artikelen niet meer goed zou beschermen op de terugreis, dan vragen wij u vriendelijk een oude Speurcenter doos of alternatieve verpakking te gebruiken

Zijn er artikelen die ik niet kan retourneren?

De volgende artikelen kunnen niet meer geretourneerd worden:

Na het passen:

  • Piercings, oorbellen
  • Ondergoed
  • Beauty artikelen
  • Overige kleding stukken zoals sokken, schoenen.


Kleding waarvan de aangehechte prijskaartjes verwijderd zijn.
Kleding of schoenen die duidelijke sporen van gebruik vertonen.

Kan ik een artikel retourneren?

Op alle aanbiedingen en bestellingen zijn de algemene voorwaarden, zoals vermeld op de website, van toepassing. Wij staan in voor de bruikbaarheid en deugdzaamheid van het product. Bij een defect product als gevolg van een productiefout, kan er beroep worden gedaan op de wettelijke garantie.

Indien het product niet voldoet aan de verwachtingen, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

Ik heb een klacht over een artikel, waar kan ik dit melden?

Mocht u een klacht hebben over een artikel dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

Meer informatie over het retourneren van een artikel vanwege een defect vindt u onder Kan ik een artikel retourneren omdat het defect is?.


Zijn er defecten die niet onder de garantie vallen?

Wanneer het product defect is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden. Klachten waar wij geen vergoeding voor kunnen bieden zijn:

  • normale slijtage van zolen en hakken
  • kale neuzen bij schoenen door normale slijtage van buitenaf
  • beschadiging aan de hiel
  • door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken
  • overmatige transpiratie
  • afgeven en verkleuring van schoenen en kleding
  • pillen van kleding en schoenen
  • gebreken ontstaan door wassen of drogen
  • slijtage aan badkleding
  • gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën
  • gebreken aan water- en winddichtheid van schoeisel of kleding, tenzij strikt vermeld in de productomschrijving in onze webshop
  • artikelen die vanwege het model lichamelijke ongemakken veroorzaken, bijvoorbeeld zweten of blaren.


Kan ik een artikel retour sturen als deze niet aan de voorwaarden voldoet?

U kunt een artikel niet terugsturen als deze niet aan de gestelde voorwaarden voldoet. Houdt u er rekening mee dat de betalingsverplichting van de bestelling blijft bestaan. Neemt u in geval van twijfel contact op met onze klantenservice.

Let Op! Bovenstaande voorwaarden gelden niet indien zij in strijd zijn met de algemene voorwaarden.

In bijzonder: Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Wijziging van de voorwaarden

  1.  Speurcenter kan deze voorwaarden ten alle tijden (stilzwijgend) wijzigen.
  2.  Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
  3. Alle prijzen en producten zijn onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen, aan onze teksten en afbeeldingen kunnen geen rechten worden ontleent. 
    Op al onze advertenties zijn onze algemene voorwaarden van toepassing, welke gelden bij Speurcenter.